W czasach, gdy rynek sprzedaży internetowej ciągle rośnie, nie może zabraknąć usług konfekcjonowania towaru. To duże wsparcie dla firm sektora e-commerce chcących wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta, dbających o najwyższą jakość usług, elastyczność, efektywność oraz wizerunek marki.
Czym jest konfekcjonowanie?
Konfekcjonowanie towaru, zwane też co-packingiem to usługi pakowania, czy też przepakowywania produktów, kompletowanie ich, tworzenie zestawów oraz umieszczanie ich w opakowaniach zbiorczych. Proces obejmuje różne etapy, takie jak sortowanie, pakowanie, etykietowanie, a także tworzenie zestawów promocyjnych czy dodawanie materiałów marketingowych. Wiele prac musi być wykonane ręcznie, więc firmy chętnie zlecają te czynności na zewnątrz i mogą skupić na obsłudze sprzedaży.
1. Przepakowanie – pakowanie towarów z opakowania zbiorczego do nowych opakowań jednostkowych. Zawiera często składanie elementów, mocowanie za pomocą wkrętu, stickera, drucika.
2. Pakowanie zbiorcze – układanie pojedynczych opakowań w opakowaniu zbiorczym.
3. Etykietowanie produktów – naklejanie etykiet informacyjnych z kodem kreskowym, datami ważności, składem, instrukcjami obsługi, informacjami BHP lub tzw. spersonalizowanych etykiet marketingowych.
4. Tworzenie zestawów promocyjnych – łączenie produktów w zestawy promocyjne, zgodnie z wytycznymi klienta, dodawanie gratisów lub próbek nowych produktów, dodawanie ulotek promocyjnych.
5. Sezonowe dostosowywanie opakowań – najpopularniejsze są owijki świąteczne na opakowania, nowe opakowania jubileuszowe, promocyjne, czy dodatkowe ozdoby wewnątrz i na opakowaniu.
Jak widać pakowanie konfekcyjne to często żmudna praca wymagająca czasu i zaangażowania większej ilości pracowników, odpowiedniego miejsca i zasobów. Warto ja zlecić specjalistom w dobrej lokalizacji logistycznej i skupić się na sprzedaży, marketingu oraz budowaniu wizerunku własnej marki.